В листопаді 2024 року Чернігівському тролейбусному управлінню виповнилося 60 років. Тролейбуси – один з символів міста та найпоширеніший громадський транспорт.
За десятиліття функціонування у Чернігові електротранспорт жодного разу не припиняв курсувати містом – за винятком початку повномасштабного вторгнення. Тоді, вперше за історію існування, тролейбусний рух призупинився на майже три місяці.
- Майже 30 років глобальних змін щодо відновлення тролейбусної мережі не було. Лише з 2016го року місто почало виділяти кошти ну на комунальне підприємство. Відтоді ми майже кожен рік, крім 2022го, купуємо нові тролейбуси, почали замінювати силові кабелі в живлення тягових підстанцій. Їх режим роботи розрахований на 20-30 років, а в нас вони працюють майже 50, - розповідає Руслан Ємець, керівник Чернігівського тролейбусного управління.
Під час бойових дій, які відбувалися на околицях міста Чернігова, постраждала в тому числі і транспортна інфраструктура. Було пошкоджено близько 45% контактної мережі, що забезпечує рух тролейбусів, підстанції, була розбита інфраструктура, зупинки, табло. Зараз в місті функціонує 9 тролейбусних маршрутів з 11, що працювали до початку вторгнення.
- На лінію виходить 64 одиниці електротранспорту, але для міста цього недостатньо. Потрібно покращувати інфраструктуру, оскільки багато чого збудовано ще за радянські часи, - розповідає начальник управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв'язку чернігівської міської ради Олександр Рижий. - Загальна мережа тролейбусних маршрутів - це 103 кілометри контактної мережі. Цього року було замінено 6 кілометрів, але ми розуміємо, що ресурсів та бюджетних коштів недостатньо для того, щоб все повністю змінити і покращити умови роботи.
На сьогоднішній день на балансі міста нараховується 82 тролейбуси, з них 46 - більш низькопідлогові енергоефективні тролейбуси, що відповідають всім сучасним вимогам до перевезення пасажирів. Цього року тролейбусне управління закупило 4 нових тролейбуси з динамічною зарядкою, які мають більше 20 кілометрів автономного ходу. Завдяки придбанню цих машин було відкрито маршрут, частина якого проходить без контактної мережі.
Проєкти відновлення та модернізації Чернігівського тролейбусного управління заведені в екосистему DREAM. Серед них проєкти щодо заміни зношених кабельних ліній, закупівлі нових тролейбусів та придбання пересувної електротехнічної лабораторії.
Ознайомитися з деталями проєктів та підтримати їх можна на публічному порталі dream.gov.ua за посиланням - https://bit.ly/3ZI5HYI
- У нас є досвід роботи з донорами. Зараз є можливість у підприємства створювати проєкти на відновлення або реконструкціюінфраструктури на платформі DREAM. Вважаю, що потенційний інвестор може отримати повну інформацію і зрозуміти, де він може бути корисний Україні, - зауважив Руслан Ємець. Матеріал створено Проєктним офісом DREAM в рамках кластера GIZ Україна «Стійке суспільство», що фінансується урядом Німеччини та імплементується Deutsche Gesellschaft für InternationalevZusammenarbeit (GIZ) GmbH».