Придбання систем спостереження ADS-B/WAM


Сектор
Транспорт
Напрям
Забезпечення безпеки цивільної авіації
Попереднє інвестиційне ТЕО
Статус проєкту
Інвестиційне ТЕО
Входження в портфель
Державний рівень СП
Реалізація
Завершення

Загальна інформація

Опис проєкту

Впровадження засобів кооперативного спостереження для поновлення та забезпечення аеронавігаційного обслуговування у повітряному просторі України 

Мета проєкту

Основна мета:

Покращення стану інфраструктури

Додаткова мета:

Запровадження інновацій та енергоефективних рішень

Опис мети проєкту та способи її досягнення

Для поновлення аеронавігаційного обслуговування у повітряному просторі України необхідно забезпечити відповідне покриття повітряного простору засобами спостереження. Система спостереження є складовою аеронавігаційної інфраструктури, що забезпечує визначення місцяположення повітряних суден, їх ідентифікацію, динаміку руху тощо. Такі системи можуть бути кооперативними і некооперативними. Відповідно до діючих регулятивних вимог України засоби кооперативного спостереження повинні забезпечувати дубльоване покриття. Одинарне покриття може бути забезпечено традиційними засобами кооперативного спостереження (SSR, SSR mode S). З метою забезпечення дубльованого покриття може бути застосовано систему ADS-B/WAM, яка потребує менших капіталовкладень ніж традиційні засоби кооперативного спостереження, є менш енергоємною, є високонадійною та перспективною технологією.

Проблеми та способи їх вирішення в наслідок реалізації проєкту

Частина засобів спостереження Украероруху зазнала уражень ракетними обстрілами та пошкоджена або повністю знищена. Разом з тим велика частина засобів спостереження була встановлена декілька десятків років тому і тому є морально та фізично застарілими. В планах розвитку інфраструктури спостереження було передбачено їх заміна або модернізація. Військова агресія рф проти України не дозволила втілити в життя ці плани. Придбання та встановлення зазначеної системи дозволить забезпечити відповідне покриття згідно з операційними вимогами, та тим самим забезпечити безпеку польотів у повітряному просторі України.

Соціально-економічний контекст

Показник

Значення

Інший економічний

100 тис.шт

Інший економічний

100 тис.шт

Інший функціональний

100 тис.шт

Стратегічне обґрунтування

Стратегічна доцільність проєкту

Сектор

Транспорт

Підсектор

Авіаційний транспорт

Напрям

Забезпечення безпеки цивільної авіації

Стратегічний документ

Національна транспортна стратегія України на період до 2030 року

Завдання

1 Забезпечення відповідності інфраструктури аеропортів та аеронавігаційної системи стандартам та рекомендованій практиці Міжнародної організації цивільної авіації (International Civil Aviation Organization, ICAO) та вимогам acquis ЄС у сфері авіації

Цілі проєкту

Показник
Базове значення
Цільовe значення

Попит на послугу та його динаміка

Показник
Рік
Попит
Річний попит на послуги/інфраструктуру
1
100 тис.шт
Річний попит на послуги/інфраструктуру
2
150 тис.шт
Річний попит на послуги/інфраструктуру
3
200 тис.шт
Економічне обґрунтування

Альтернативні технічні рішення

Технічне рішення 1

Системи спостереження ADS-B/WAM

Технічне рішення 2

Широкозонна мультилатерація (Wide Area Multilateration (WAM))

Загальні витрати352'680'000 ГРН188'250'000 ГРН
  • На підготовку
  • 9'000'000 ГРН4'500'000 ГРН
  • На реалізацію
  • 327'000'000 ГРН145'500'000 ГРН
  • На експлуатацію
  • 15'000'000 ГРН37'500'000 ГРН
  • На закриття
  • 1'680'000 ГРН750'000 ГРН
    Середньорічні витрати1'000'000 ГРН2'500'000 ГРН
    Тривалість проєкту, в т.ч.18 місяців12 місяців
  • Термін розробки повного ТЕО
  • 3 місяці3 місяці
  • Термін реалізації
  • 15 місяців9 місяців
    Тривалість експлуатації180 місяців180 місяців
    Цільові показникиВизначені Визначені
    Статус технічного рішення
    Активне
    Відхилене
    Компоненти технічного рішення
    До компонентів
    0
    До компонентів
    0

    Фінансове обґрунтування

    Загальний бюджет проєкту

    Загальний попередній бюджет352'680'000 ГРН188'250'000 ГРН
    Капітальні витрати352'680'000 ГРН188'250'000 ГРН
    Операційні витрати0 ГРН0 ГРН

    Попередній розпис видатків

    Операційні витрати на реалізацію0 ГРН0 ГРН
    На підготовку9'000'000 ГРН4'500'000 ГРН
    На реалізацію327'000'000 ГРН145'500'000 ГРН
    На експлуатацію15'000'000 ГРН37'500'000 ГРН
    На закриття1'680'000 ГРН750'000 ГРН

    Середня вартість проєкту на одного отримувача послуги

    Одиниця послугиАеронавігаційне ообслуговування є комплексною послугою з багатьма складовими. Вартість послуги визначається ставкою плати за аеронавігаційне обслуговування, яка залежить від частини повітряного простору, де було надано обслуговування та ваги повітряного судна.
    Вартість одиниці послуги2'500 ГРН

    Дохідність проєкту

    Чи передбачається проєктом отримання доходу?

    ВідповідьНіНі

    Механізми фінансування проєкту

    Чи визначені джерела та механізми фінансування?

    Джерело та механізмТакНі

    Джерела фінансування

    Затверджені кошти0 ГРН0 ГРН
    Очікувані кошти0 ГРН0 ГРН
    Управлінське обґрунтування

    Оцінка ризиків

    Фінансовий ризикВизначеніНе визначені

    Організаційні заходи

    ВідповідьВизначеніНе визначені
    Підсумки техніко-економічного аналізу
    Економічний аналіз
    Соціальні вигоди та витрати
    збереження персоналу
    Екологічні вигоди та витрати
    Зменшення споживання електроенергії порівняно з традиційними засобами радіолокації
    Непрямі вигоди та витрати
    функціонуючий авіаційний транспорт України; - виконання державної функції щодо забезпечення аеронавігаційного обслуговування міжнародного повітряного транспорту; - покращення якості та точності спостереження за повітряним рухом; - резервування та забезпечення двократного покриття кооперативного спостереження; - створення та впровадження альтернативних джерел спостереження за технологією радіомовного автоматичного залежного спостереження (ADS-B); - створення умов для поступового переходу від використання вторинної радіолокації (SSR) до ADS-B/WAM; - підвищення надійності систем спостереження (за рахунок відсутності обертових механізмів); - підвищення безпеки повітряного руху.