Транспорт

Транспортний сектор є однією з основних галузей економіки України завдяки розгалуженій залізничній мережі, розвинутій мережі автомобільних шляхів, морських портів та річкових терміналів, аеропортів, вантажних митних терміналів.
У цьому розділі будуть представлені публічні інвестиційні проєкти та програми (в секторі транспортної інфраструктури), які відповідають напрямам авіаційного, автомобільного, залізничного, морського та внутрішнього водного транспорту, дорожнього господарства, пошти, а також громадського транспорту та автомобільних пунктів перетину держкордону та спрямовані на реалізацію Національної транспортної стратегії України Міністерство розвитку громад та територій України працює над підготовкою та формуванням проєктів та програм за напрямами, секторального проєктного портфеля на рівні держави та подальшим наповненням його ПІПами регіонального та місцевого рівня.
Загальний граничний обсяг фінансування 198 152 166 700 грн, з них Державні гарантії у розмірі 142'900'000'000 грн
Відповідальне міністерство
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ
Граничний обсяг фінансування
198.2 млрд
Код проєкту
Ключове слово
Ініціатор
Географія проєкту
Кількість альтернативних технічних рішень
Дата створення
Бюджет
Статус
Державний рівень СП
Дата08. 2025
CекторТранспорт
ПідсекторАвіаційний транспорт
СтатусІнвестиційне ТЕО

Придбання мобільних радіолокаторів

Мета проєкту
Покращення стану інфраструктури. Нарощування потужностей
Географія
Вся Україна
Ініціатор
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ
Мобільні радіолокатори
Стаціонарна радіолокаційна система
Мобільні радіолокаційні система спостереження за рухом повітряних суден
Бюджет107'200'000 ГРН
Тривалість проєкту12 місяців
Державний рівень СП
Дата08. 2025
CекторТранспорт
ПідсекторАвіаційний транспорт
СтатусІнвестиційне ТЕО

Придбання систем спостереження ADS-B/WAM

Мета проєкту
Покращення стану інфраструктури. Запровадження інновацій та енергоефективних рішень
Географія
Вся Україна
Ініціатор
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ
Системи спостереження ADS-B/WAM
Широкозонна мультилатерація (Wide Area Multilateration (WAM))
Відповідно до діючих регулятивних вимог України засоби кооперативного спостереження повинні забезпечувати дубльоване покриття. Одинарне покриття може бути забезпечено традиційними засобами кооперативного спостереження (SSR, SSR mode S). З метою забезпечення дубльованого покриття може бути застосовано систему ADS-B/WAM, яка потребує менших капіталовкладень ніж традиційні засоби кооперативного спостереження, є менш енергоємною, є високонадійною та перспективною технологією.
Бюджет352'680'000 ГРН
Тривалість проєкту18 місяців
Державний рівень СП
Дата08. 2025
CекторТранспорт
ПідсекторАвіаційний транспорт
СтатусІнвестиційне ТЕО

Придбання первинно-вторинних радіолокаторів (PSR/MSSR)

Мета проєкту
Покращення стану інфраструктури. Нарощування потужностей
Географія
Вся Україна
Ініціатор
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ
Первинно-вторинні радіолокатори (PSR/MSSR)
Вторинні радіолокатори (MSSR)
Первинні радіолокатори (PSR)
Первинні та вторинні оглядові радари це системи спостереження, що дозволяють авіадиспетчеру відстежувати положення та траєкторію повітряного судна під його управлінням, завчасно виявляти потенційні аварійні ситуації та надавати відповідні попередження та інструкції екіпажу повітряного судна для їх уникнення. PSR (первинний оглядовий радіолокатор) це радіолокаційна система спостереження, принцип дії якій ґрунтується на випромінюванні сигналів і прийманні відбитих від об'єктів сигналів. SSR (вторинний оглядовий радіолокатор) це радіолокаційна система спостереження, яка передає сигнали запитів та приймає у відповідь сигнали бортових відповідачів. MSSR (моноімпульний SSR) працює за моноімпульсним методом, має досконаліші за SSR точнісні характеристики та забезпечує скорочені мінімуми горизонтального ешелонування повітряних суденСистема складається з мережі радіолокаційних станцій, засобів оброблення радіолокаційної інформації, ліній передачі даних. До війни поле радіолокаційного покриття України було розбудовано і відповідало вимогам ІСАО та Євроконтролю.
Бюджет1'900'000'000 ГРН
Тривалість проєкту18 місяців
Державний рівень СП
Дата08. 2025
CекторТранспорт
ПідсекторАвіаційний транспорт
СтатусІнвестиційне ТЕО

Придбання мобільної / модульної аеродромно диспетчерської вишки (АДВ)

Мета проєкту
Покращення стану інфраструктури. Нарощування потужностей
Географія
Вся Україна
Ініціатор
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ
Мобільна АДВ
Стаціонарна АДВ
Внаслідок російської агресії частина існуючих АДВ були пошкоджені або знищені. Для оперативного відновлення надання послуг з аеродромно диспетчерського обслуговування на таких аеродромах може бути використана мобільна АДВ.
Бюджет62'200'000 ГРН
Тривалість проєкту12 місяців
Державний рівень СП
Дата08. 2025
CекторТранспорт
ПідсекторАвіаційний транспорт
СтатусІнвестиційне ТЕО

Придбання системи обміну повідомленнями (AMHS)

Мета проєкту
Покращення стану інфраструктури. Нарощування потужностей
Географія
Вся Україна
Ініціатор
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ
Система обробки та обміну повідомленнями служби обслуговування повітряного руху (Air Traffic Services Message Handling System (AMHS))
Аеронавігаційна фіксована телекомунікаційна мережа Aeronautical Fixed Telecommunication Network (AFTN))( (
Системи обробки та обміну повідомленнями є життєво важливим елементом аеронавігаційної інфраструктури і слугує засобом зв'язку України з міжнародним світом цивільної авіації.
Бюджет99'500'000 ГРН
Тривалість проєкту12 місяців
Державний рівень СП
Дата08. 2025
CекторТранспорт
ПідсекторАвіаційний транспорт
СтатусІнвестиційне ТЕО

Нова автоматизована метеорологічна система для надання метеорологічного обслуговування на маршруті (СЦМЗА)

Мета проєкту
Покращення стану інфраструктури. Підвищення якості послуг
Географія
Вся Україна
Ініціатор
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ
Нова автоматизована метеорологічна система для надання метеорологічного обслуговування на маршруті (СЦМЗА)
Традиційна система метеообслуговування
Впровадження автоматизованої системи для надання метеорологічного обслуговування на маршруті з метою поновлення та забезпечення аеронавігаційного обслуговування у повітряному просторі України
Бюджет181'000'000 ГРН
Тривалість проєкту9 місяців
Державний рівень СП
Дата08. 2025
CекторТранспорт
ПідсекторАвіаційний транспорт
СтатусІнвестиційне ТЕО

Впровадження засобів запису та відтворення мовної інформації

Мета проєкту
Покращення стану інфраструктури. Підвищення якості послуг
Географія
Вся Україна
Ініціатор
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ
Впровадження засобів запису та відтворення мовної інформації
Збереження існуючої інфраструктури запису та відтворення мовної інформації
Обладнання забезпечує запис і відтворення перемовин диспетчерів із повітряними судами, з суміжними центрами обслуговування повітряного руху, зі службами аеропортів, з персоналом ЗНС і підрозділами Збройних Сил України.
Бюджет126'000'000 ГРН
Тривалість проєкту12 місяців
Державний рівень СП
Дата08. 2025
CекторТранспорт
ПідсекторАвіаційний транспорт
СтатусІнвестиційне ТЕО

Придбання суміщеного первинно-вторинного радіолокатора

Мета проєкту
Покращення стану інфраструктури. Нарощування потужностей
Географія
Вся Україна
Ініціатор
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ
Cуміщений первинно-вторинний радіолокатор (PSR/MSSR)
Первинний радіолокатор
Первинно-вторинний оглядовий радар це система спостереження, що дозволяє авіадиспетчеру відстежувати положення та траєкторію повітряного судна під його управлінням, завчасно виявляти потенційні аварійні ситуації та надавати відповідні попередження та інструкції екіпажу повітряного судна для їх уникнення. PSR (первинний оглядовий радіолокатор) це радіолокаційна система спостереження, принцип дії якій ґрунтується на випромінюванні сигналів і прийманні відбитих від об'єктів сигналів. SSR (вторинний оглядовий радіолокатор) це радіолокаційна система спостереження, яка передає сигнали запитів та приймає у відповідь сигнали бортових відповідачів. MSSR (моноімпульний SSR) працює за моноімпульсним методом, має досконаліші за SSR точнісні характеристики та забезпечує скорочені мінімуми горизонтального ешелонування повітряних суден.
Бюджет448'000'000 ГРН
Тривалість проєкту12 місяців
Державний рівень СП
Дата08. 2025
CекторТранспорт
ПідсекторАвіаційний транспорт
СтатусІнвестиційне ТЕО

Впровадження систем авіаційного повітряного електрозв’язку високочастотного діапазону (АПЕЗ ВЧ)

Мета проєкту
Покращення стану інфраструктури. Нарощування потужностей
Географія
Вся Україна
Ініціатор
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ
Впровадження систем авіаційного повітряного електрозв’язку високочастотного діапазону (АПЕЗ ВЧ)
Впровадження систем авіаційного повітряного електрозв’язку ДВЧ-діапазону (дуже високочастотного (АПЕЗ ДВЧ)
Покриття зон відповідальності органів обслуговування повітряного руху засобами ВЧ-діапазону для забезпечення зв’язку «повітря – земля»
Бюджет16'830'000 ГРН
Тривалість проєкту21 місяць
Державний рівень СП
Дата08. 2025
CекторТранспорт
ПідсекторАвіаційний транспорт
СтатусІнвестиційне ТЕО

Модернізація АС КПР «Стріла-Аленія» Київського центру ОрПР для підключення до системи AMHS

Мета проєкту
Покращення стану інфраструктури. Нарощування потужностей, Підвищення якості послуг
Географія
Гора село
Ініціатор
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ УКРАЇНИ
Модернізація АС КПР «Стріла-Аленія» Київського центру ОрПР для підключення до системи AMHS
Збереження існуючої системи підключення АС КПР «Стріла-Аленія» Київського центру ОрПР через AFTN
Забезпечення отримання повідомлень ОПР, що генеруються АС КПР, їх обробку та передавання за допомогою AMHS. Відмова від використання аналогової мережі обміну текстовими повідомленнями AFTN.
Бюджет37'700'000 ГРН
Тривалість проєкту9 місяців