Проєкт посилення та забезпечення водопостачання м. Кривого Рогу «Водопровід від Карачунівського водосховища до першого вузла через Західну насосну станцію»
Мета проєкту:
Підвищення якості послуг
Головний розпорядник коштів
Дніпропетровська обласна державна адміністрація
Функціональна класифікація видатків та кредитування бюджету
0620 - Комунальне господарство
Цільовий пріоритет уряду
020103 - Відновлення пошкодженої в наслідок збройної агресії інфраструктури централізованого питного водопостачання
Бал
4.1425
Основні дані
Проблематика
Поточний стан, опис проблем та потреб для їх вирішення
Знищення Каховської дамби росіянами мало значний вплив на постачання питної та промислової води в місті.
Система водопостачання Кривого Рогу історично була побудована на основі каналу Дніпро-Кривий Ріг. Після руйнування дамби рівень води у Каховському водосховищі впав, і воно повністю припинило постачання води до каналу Дніпро-Кривий Ріг, який, своєю чергою, постачав воду до Південного водосховища - яке забезпечувало водою 80% населення міста Кривий Ріг та сусідніх регіонів. У червні 2023 року більшість мешканців міста Кривий Ріг залишилися без доступу до питної води, а промислові підприємства були змушені знизити рівень виробництва через недостатнє водопостачання.
Щоб виправити цю ситуацію, наприкінці 2023 року був розроблений проєкт аварійного забезпечення водопостачання м. Кривий Ріг, який включав установку чотирьох ліній труб діаметром 1000 мм між річкою Інгулець і Південним водосховищем. Інша схема альтернативного постачання води до Південного водосховища була розроблена від річки Саксагань (водосховище Макортівське - річка Саксагань - водосховище Кресівське - канал №33 - Південне водосховище).
Цей аварійний проект дозволив швидко, але лише частково та не на стійкій основі вирішити проблему водопостачання міста.
Дійсно, сьогодні виникає декілька проблем щодо водопостачання міста:
- воно залишається недостатнім: все ще існує дефіцит питної води, а північні райони міста часто залишаються без водопостачання.
- постійні перебої у водопостачанні та відключення електроенергії, що спричиняють перепади тиску, призводять до систематичних пошкоджень трубопроводів. Водопровідні мережі Кривого Рогу були побудовані в 1960-1970-х роках і багато з них вже перевищили свій нормативний термін служби. Через щільну урбанізацію та перетин водопровідних мереж з транспортними мережами виконання аварійних ремонтних робіт ускладнюється. Втрати води через витоки є значними.
- відкачування води з Південного водосховища потребує багато коштів.
- запаси в Південному водосховищі обмежені і не відповідають потребам у питній воді.
- якість води в цьому водосховищі значно погіршилася, і її обробка потребує використання більшого обсягу реагентів (коагулянтів і рідкого хлору) порівняно з водою з Карачунівського водосховища; це спричиняє дуже високі операційні витрати.
- у разі російської атаки на Південне водосховище постачання води в місті буде під загрозою. Стратегічно важливо збалансувати водопостачання міста між Південним та Карачунівським водосховищами; у регіоні вже було здійснено інші атаки на гідротехнічні споруди (зокрема, у 2022 році на Карачунівську дамбу).
На основі вищезазначеної ситуації абсолютно необхідно терміново реалізувати Проект посилення та забезпечення водопостачання м. Кривий Ріг «Водопровід від Карачунівського водосховища до першого вузла через Західну насосну станцію»
Детальний опис мети проєкту і способу її досягнення
Забезпечення безперебійним та якісним водопостачанням мешканців м. Кривого Рогу та прилеглих районів що відповідає цілі №6 "Забезпечення наявності та раціонального використання водних ресурсів", прийнятою Генеральною Асамблеєю ООН 25.09.2015. Складові компоненти мети:
- збільшення обсягу води, що постачається з Карачунівського водосховища, на 1060 м³/год або 25 440 м³/день, що становить 6,1% поточного максимального постачання та 9,3% від максимального постачання питної води. На даний момент максимальний водозабір води з Карачунівського водопровідного комплексу становить 3333 м³/год (до 80 000 м³/день). Передбачений водозабір води після реалізації проекту – 4393 м³/год (105 432 м³/день).
- забезпечення регулярного постачання питної води в північні райони міста.
- перенаправлення води в райони міста та сусідні регіони, які мають лише одне джерело постачання, та таким чином розподілення водопостачання міста між Південним і Карачунівським водосховищами, що є дуже важливим з точки зору стратегії для забезпечення безпеки постачання питної води населенню та промисловим підприємствам.
- зниження операційних витрат на перекачування, обробку та обслуговування.
- забезпечення населення якіснішою водою.
Узгодження проєкту із стратегічними документами
Стратегія розвитку територіальної громади
Реалізація проекту відповідає стратегічній цілі 3 – «Забезпечення якісних умов життя», операційній цілі 3 В – «Підвищення до європейського рівня умов проживання мешканців області», завданню 3.В.3. – «Поліпшення системи водопостачання та водовідведення»
Регіональна стратегія розвиткуРеалізація проекту відповідає стратегічній цілі С 2 – «Зручна та дружня до людей високорозвинена міська інфраструктура», оперативній цілі С 2.4 – «Будівництво та реконструкція систем водопостачання та водовідведення»
Державна стратегія регіонального розвитку УкраїниРеалізація проекту відповідає стратегічній цілі 1 - «Формування згуртованої держави в соціальному, гуманітарному, економічному, екологічному, безпековому та просторовому вимірах», оперативній цілі 1 – «Стимулювання центрів економічного розвитку (агломерації, міста)», завданню за напрямом - «Відновлення та розбудова територій, структурна перебудова економік регіонів, що постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації проти України», п. 7 – «Забезпечення сталого водопостачання населених пунктів».
Попит на послугу та його динаміка
Категорія
Рік
Оцінка
Вимір
Річний попит на послуги/інфраструктуру
2023
4579200
м3
Річний попит на послуги/інфраструктуру
2023
120
тис. люд
Показники проєкту
Показник
Базове значення
Цільове значення
Інше
3333
4393
Оцінка ризиків
Ризик
Категорія
Ступінь
Імовірність
Стратегія
Продовження Російської збройної агресії
Інший ризик
Прийнятний
Середня
Прийняття
План проєкту
Імплементація
Формування та обгрунтування проєктної ідеї
Затвердження фінансування
Аудит та оцінка
Підготовка до імплементації
Залучення фінансування
Оцінка проєкту
364 днів
91 днів
29 днів
29 днів
28 днів
6 днів
2 днів