Мета проєкту:
Підвищення якості послуг
Головний розпорядник коштів
Міністерство освіти і науки України
Функціональна класифікація видатків та кредитування бюджету
0930 - Професійна (професійно-технічна) освіта
Цільовий пріоритет уряду
030400 - Розвиток мережі дошкільної освіти, повної загальної середньї освіти, професіцйно-технічної освіти
Бал
6.05851
Основні дані
Проблематика
Поточний стан, опис проблем та потреб для їх вирішення
Створення мережі Центрів професійної досконалості сприятиме прискоренню модернізації системи П(ПТ)О, що забезпечує підготовку висококваліфікованих робітничих кадрів, які відповідатимуть вимогам національного і регіональних ринків праці.
Детальний опис мети проєкту і способу її досягнення
Професійна освіта є засобом самореалізації людини у професійній діяльності, соціального самозахисту, стійкості та адаптації до умов ринку праці.
З іншого боку, професійна освіта має задовольняти нагальні та перспективні потреби бізнесу у кваліфікованих фахівцях, рівень підготовки яких відповідав би вимогам науково-технічного, соціального прогресу, які б були професійно мобільними, мали різнобічні професійні і загальноосвітні знання, вміння і навички.
На сьогодні, в Україні склалася ситуація, що характеризується зростанням потреб ринку праці у кваліфікованих кадрах (відповідно до Середньострокового прогнозу потреби у фахівцях та робітничих кадрах на ринку праці на 2024-2027 роки, http://surl.li/xswfjj).
В результаті реалізації Проєкту передбачається створення Центрів професійної досконалості як потужних сучасних осередків П(ПТ)О, що поєднують організацію первинної професійної підготовки учнів та професійного навчання дорослого населення.
Центри професійної досконалості матимуть сучасну матеріально-технічну базу за професіями (навчальні класи, майстерні), пріоритетними для економіки країни, оновлену соціальну інфраструктуру (гуртожитки, їдальні, спортивні споруди тощо). Такі заклади виконуватимуть роль центрів концентрації кращого досвіду у сфері П(ПТ)О, поєднуючи організацію первинної професійної підготовки учнів та професійного навчання дорослого населення.
До завдань Центрів професійної досконалості належатимуть:
забезпечення підготовки висококваліфікованих робітничих кадрів за професіями, що відповідають вимогам місцевих, регіональних і національного ринків праці;
сприяння впровадженню інновацій і розвитку у професійній освіті та навчанні;
обмін методичним і професійним досвідом підготовки викладачів, накопичення й передача різноманітних навчальних ресурсів іншим закладам системи професійної освіти;
забезпечення принципу інклюзивного навчання;
підвищення престижності професійної освіти і навчання завдяки централізації інвестицій і концентрації результатів.
Реалізація Проєкту сприятиме зменшенню невідповідності між попитом і пропозицією на робітничі кадри та, як наслідок, покращенню забезпечення підприємств професійними кадрами.
Створення Центрів професійної досконалості матиме потенційний вплив на досягнення таких результатів, із значним соціальним ефектом, зокрема:
підвищення якості П(ПТ)О;
покращення іміджу П(ПТ)О як серед потенційних здобувачів освіти, так і взагалі в українському суспільстві;
підвищення престижу викладацької діяльності;
впровадження інноваційних технологій в освітній процес;
забезпечення варіативності освітніх послуг з урахуванням індивідуальних запитів учнів, зокрема осіб з особливими освітніми потребами, обдарованої молоді;
зростання зацікавленості процесом навчання серед здобувачів освіти;
формування нового типу мислення в учнівської молоді, що дозволить сформувати новий стиль діяльності, зорієнтований на ефективніше розв’язання виробничих, соціальних, культурних та інших проблем;
створення можливостей для освіти впродовж життя.
Узгодження проєкту із стратегічними документами
Стратегія розвитку сфери
Концепція реалізації державної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти «Сучасна професійна (професійно-технічна) освіта» на період до 2027 року», затвердженою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12 червня 2019 р. № 419-р. На третьому етапі (2025-2027 роки) її реалізації передбачається, серед іншого, сформувати мережу центрів професійної досконалості
Державна стратегія регіонального розвитку УкраїниРозпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки» (із змінами) Стратегічна ціль 2 Підвищення конкурентоспроможності регіонів
Інший нормативний документУказ Президента України № 130/2021 «Про пріоритетні заходи щодо розвитку професійної (професійно-технічної) освіти»
Попит на послугу та його динаміка
Категорія
Рік
Оцінка
Вимір
Річний попит на послуги/інфраструктуру
2024
10
тис.учн.місц
Показники проєкту
Показник
Базове значення
Цільове значення
Кількість людей, що користуватимуться послугою
5
10
Оцінка ризиків
Ризик
Категорія
Ступінь
Імовірність
Стратегія
Ризик шодо координації: заходи різних органів, що відповідають за ті самі або взаємопов'язані завдання, не координуються належним чином
Операційний ризик
Прийнятний
Середня
Уникнення
Будівельні (ремонтні, адаптаційні) роботи виконуються із значним запізненням і (або) недоліками, відхиленнями від стандартів
Технічний ризик
Прийнятний
Середня
Передача
Ризик щодо фінансування: нераціональне асигнування, розподіл або використання фінансових ресурсів
Фінансовий ризик
Прийнятний
Середня
Уникнення
План проєкту
Залучення фінансування
Імплементація
Аудит та оцінка
Підготовка до імплементації
Формування та обгрунтування проєктної ідеї
Техніко-економічне обгрунтування
Оцінка проєкту
Затвердження фінансування
1843 днів
1589 днів
1096 днів
226 днів
216 днів
0 днів
0 днів
0 днів