Шляхи солідарності Україна-ЄС – Інтеграція залізничної системи України до транспортної системи ЄС (Connecting Europe Facility 2023)


Мета проєкту:

Покращення стану інфраструктури

Головний розпорядник коштів
Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України
Функціональна класифікація видатків та кредитування бюджету
0453 - Залізничний транспорт
Цільовий пріоритет уряду
010901 - Забезепчення захисту інфраструктури в підсекторі "Залізничний транспорт",
Бал
5.985

Основні дані

Детальний опис проєкту

Проєкт Connecting Europe Facility (CEF) 2023 охоплює підтримку Європейського Союзу (ЄС) для української залізничної системи. 

Основна увага приділяється:

  • вдосконаленню важливих пунктів пропуску та пов'язаних з ними перевантажувальних потужностей;
  • розробці стратегії розвитку сучасної системи колії шириною 1435 мм в Україні;
  • розробці супутніх проєктів на ділянці між кордоном ЄС/України і Львовом.

Основними стратегічними цілями проєкту, що передбачені стратегією ЄС, є:

  • подальший розвиток Транс'європейської транспортної мережі (TEN-T), а також пов'язаних з нею коридорів;
  • забезпечення необхідних потужностей для експорту української сільськогосподарської продукції на ринки (Шляхи солідарності);
  • покращення інтероперабельності між залізничними системами ЄС та України;
  • забезпечення необхідними потужностями для постачання стратегічних товарів з Європи до України (військова мобільність подвійного призначення);
  • підвищення стійкості логістики між Україною та ЄС;
  • підвищення надійності вантажних перевезень між ЄС та Україною;
  • зменшення негативного впливу транспорту на навколишнє середовище та клімат;
  • сприяння інтермодальної логістики.

Складові інвестиційного проєкту:

  • управління проєктом;
  • розробка проєкту від рівня техніко-економічного обґрунтування до робочої документації з реконструкції колії на ділянці Ужгород - Львів (275 км) із заміною колії шириною 1520 мм на колію 1435 мм з відповідною реконструкцією об'єктів та інженерних споруд.
  • розробка проєкту від рівня техніко-економічного обґрунтування до робочої документації для будівництва та електрифікації колії шириною 1435 мм на ділянці Львів - Чернівці - Вадул-Сірет - Державний кордон;
  • розробка стратегії розвитку Львівського залізничного вузла з урахуванням перспектив розширення мережі залізниць TEN-T колії 1435 мм на території України;
  • відновлення та електрифікація закритої 12-кілометрової колії 1435 мм КПП Матьовце/Павлово 2 (Словаччина/Україна) - Ужгород. Електрифікація залізничної колії довжиною 22 км 1435 мм Чоп-Ужгород;
  • відновлення та електрифікація закритої колії довжиною 12 км 1435 мм ПП Матьовце/Павлово 2 (Словаччина/Україна) - Ужгород;
  • розробка NoBo верифікації на різних етапах підготовки проєкту.

Реалізація проєкту відбувається на умовах співфінансування, де 50% вартості виконання робіт складає грант від CINEA, а решта 50% - власні кошти або інші джерела фінансування. Загальна вартість (100%) проєкту складає 4 181 180 517,00 (85 908 784,00 євро), з яких:

  • сума грантових коштів (50%) від CINEA складає 2 090 590 259,00 грн (42 954 392,00 євро);
  • потреба у виділені бюджетних коштів (46%) для імплементації проєкту складає 1 931 183 841,14 грн (39 649 142,00 євро);
  • сума власних коштів (4%) складає 159 406 417,50 грн (3 275 250,00 євро).
Далі

Проблематика

Поточний стан, опис проблем та потреб для їх вирішення
Різні стандарти колій в Україні та ЄС є причиною малої перевізної спроможності пасажирів і вантажів у міжнародному сполученні. На даний момент частковий перехід на ширину колій європейського стандарту, де на деяких ділянках буде побудовано суміщені колії двох стандартів 1520 мм (український) та 1435 мм (європейський), а на деяких одноколійних ділянках колії – європейський, дозволить підвищити пропускну здатність та рентабельність вантажних перевезень залізницею.
Детальний опис мети проєкту і способу її досягнення
1. Покращити співпрацю та логістику між економіками ЄС та України. 2. Визначити напрямки економічного розвитку для відновлення економіки України після війни. 3. Забезпечити сучасну та конкурентоспроможну українську залізничну систему. 4. Зберегти історично сталий український модальний спліт на користь екологічно чистих видів транспорту. 5. Розвивати фінансово стійкий залізничний сектор України. 6. Покращити рівень обслуговування (LOS) пасажирських перевезень залізничним транспортом.

Узгодження проєкту із стратегічними документами

План пріоритетних дій Уряду
Особливими завданнями програми «Механізм „Сполучення Європи“ у транспортній галузі - сприяння розробці проектів, які становлять спільний інтерес і пов’язані з ефективними, взаємно сполученими і мультимодальними мережами й інфраструктурою з метою розумної, сумісної, сталої, інклюзивної, доступної, надійної та безпечної мобільності відповідно до цілей Регламенту (ЄС) № 1315/2013-4;

Задіяні організації

Організація
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ"
Ролі
  • Створювач проєкту
  • Балансоутримувач
  • Виконавець
  • Ініціатор
  • Бенефіціар
Код ЄДРПОУ
40075815
Організація
Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України
Ролі
  • Головний розпорядник коштів (ГРК)
Код ЄДРПОУ
310

Попит на послугу та його динаміка

Категорія
Рік
Оцінка
Вимір
Річний попит на послуги/інфраструктуру
2023
2023
млн. люд.

Показники проєкту

Показник
Базове значення
Цільове значення
Пропускна здатність
44
57

Оцінка ризиків

Ризик
Категорія
Ступінь
Імовірність
Стратегія
Воєнний стан
Інший ризик
Прийнятний
Висока
Прийняття
Порушення пасажирського та вантажного руху
Технічний ризик
Прийнятний
Середня
Зменшення
Затримки в проведенні процедури публічних закупівель
Ринковий ризик
Прийнятний
Середня
Зменшення
Відсутність бюджетних призначень для фінансування проєкту
Фінансовий ризик
Критичний
Висока
Уникнення

План проєкту

Аудит та оцінка
Імплементація
1277 днів
1216 днів

Документи

Назва
Дата
101175791_23-UA-TG-EUUA IUARS1_ESR.PDF
Загальний документ
14.08.2024
14:13:11 UTC

Галерея

Код в DREAM

DREAM-UA-140824-EBDAE57A

Статус

Реалізується

Дата створення

14.08.2024

Орієнтовний бюджет

4'181'180'517,00

Створювач проєкту

АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ"

Ініціатор

АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ"

Виконавець

АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ"

Період реалізації проєкту

11.24 - 05.28

Географія

Територія України

Класифікація секторів економічної активності згідно таксономії Світового Банку

TW - Залізниці