Мета проєкту:
Покращення стану інфраструктури
Головний розпорядник коштів
Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України (загальнодержавні видатки та кредитування)
Функціональна класифікація видатків та кредитування бюджету
0490 - Інша економічна діяльність
Цільовий пріоритет уряду
030100 - Відновлення пошкодженої в наслідок збройної агресії Російською Федерацією соціальної інфраструктури (школи, лікарні, дитячі садочки,заклади та установи соціального захисту населення державної і комунально...
Бал
0
Основні дані
Проблематика
Поточний стан, опис проблем та потреб для їх вирішення
Згідно з Третьою швидкою оцінкою завданих збитків та потреб відновлення України (RDNA3), підготовленою Світовим банком разом із Урядом України, Європейською комісією та ООН, сума прямих збитків для України оцінюється приблизно в 138 млрд євро за майже два роки війни. Загальні потреби у реконструкції та відновленні оцінюються у понад 440 млрд євро.
Для подолання наслідків військової агресії російської федерації з кінця 2022 року Україною започатковано фінансовий механізм ліквідації наслідків збройної агресії рф, та у складі спеціального фонду державного бюджету України утворено фонд ліквідації наслідків збройної агресії.
За рахунок вказаних коштів у 2023 році розпочато реалізацію понад 300 проектів відновлення регіонів, профінансовано програми щодо захисту об’єктів критичної інфраструктури, забезпечено ліквідацію наслідків підриву Російською Федерацією греблі Каховської гідроелектростанції, виплачено компенсацію громадянам за пошкоджене та знищене житло, тощо.
У 2024 році урядом України, в першу чергу, продовжено фінансування проектів, розпочаті у 2023 році, що спрямовані на подолання ліквідації наслідків (у тому числі гуманітарних, соціальних, економічних), спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України.
Разом з тим, враховуючи масштаби руйнувань, а також значний відтік людського потенціалу у регіонах, особливо тих, що зазнають постійних руйнувань через військову агресію рф, потреба у джерелах фінансування збільшується.
Функціонування фонду ліквідації наслідків збройної агресії рф є важливим механізмом відновлення людського та економічного потенціалу регіонів, зокрема створення умов для повернення громадян, які виїхали, в Україну (зокрема забезпечення житлом, надання якісних державних послуг у всіх сферах), розвиток людського капіталу, в тому числі відновлення, відбудова та модернізація проектів субнаціональних органів влади України.
Прозорість та підзвітність реалізації Проекту буде забезпечено шляхом взаємодії між Державним реєстром пошкодженого та зруйнованого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, саботажу, спричиненого збройною агресією рф, екосистемою DREAM, Єдиною геоінформаційною системою моніторингу та оцінювання розвитку регіонів та територіальних громад, Дією, Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва, Prozorro, Spending.gov.ua, Відкритим бюджетом, LOGICA (інформаційно-аналітична система для управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів), а також іншими цифровими рішеннями Уряду України з метою забезпечення прозорості та підзвітності витрат державних коштів.
Передбачається, що реалізація проектів здійснюватиметься на всій території України, тобто стосуватиметься кожної територіальної громади (1469 територіальних громад) та всього населення України (40960795 од.).
Детальний опис мети проєкту і способу її досягнення
Здійснення заходів щодо подолання ліквідації наслідків (у тому числі гуманітарних, соціальних, економічних), спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, включаючи, але не обмежуючись, створенням умов для повернення громадян, які виїхали, в Україну (зокрема забезпечення житлом, наданням якісних державних послуг у всіх сферах), розвиток людського капіталу, в тому числі відновлення, відбудова та модернізація проектів субнаціональних органів влади України
Узгодження проєкту із стратегічними документами
Державна стратегія регіонального розвитку України
Для врахування впливу повномасштабної війни рф проти України, євроінтеграційних зобов’язань України, а також інших тенденцій соціально-економічного розвитку була розроблена оновлена редакція Стратегії, основний наголос якої на відновлення інфраструктури з урахуванням безпекових вимог, безбар’єрності та інтересів людей, зокрема, і вразливих груп населення.
Попит на послугу та його динаміка
Категорія
Рік
Оцінка
Вимір
Річний попит на послуги/інфраструктуру
2025
1469
од
Річний попит на послуги/інфраструктуру
2026
1469
од
Річний попит на послуги/інфраструктуру
2026
41
млн. люд.
Річний попит на послуги/інфраструктуру
2025
41
млн. люд.
Річний попит на послуги/інфраструктуру
2027
41
млн. люд.
Річний попит на послуги/інфраструктуру
2027
1469
од
Показники проєкту
Показник
Базове значення
Цільове значення
Кількість користувачів з числа ВПО
5
5
Кількість людей, що користуватимуться послугою
41
41
Кількість користувачів з числа маломобільних груп населення
15
15
Оцінка ризиків
Ризик
Категорія
Ступінь
Імовірність
Стратегія
Затримка в отриманні документів дозвільного характеру
Технічний ризик
Прийнятний
Низька
Уникнення
Зміна вимог до послуг/інфраструктури в процесі реалізації проєкту (у тому числі зміна обсягу проєкту)
Соціальний ризик
Незначний
Низька
Прийняття
Умисне пошкодження, що підпадає під поняття форс-мажорних обставин
Інший ризик
Критичний
Середня
Прийняття
Спфічні та дискримінаециційні зміни в законодавстві, зміна податкового, митного, тарифного регулювання ,
Політичний ризик
Прийнятний
Середня
Прийняття
Неможливість залучення фінансування з запланованих джерел.
Фінансовий ризик
Критичний
Середня
Уникнення
План проєкту
Залучення фінансування
Імплементація
Затвердження фінансування
Підготовка до імплементації
Формування та обгрунтування проєктної ідеї
Аудит та оцінка
Оцінка проєкту
1094 днів
1004 днів
789 днів
731 днів
171 днів
92 днів
26 днів