Загальна інформація
Два роки повномасштабного вторгнення завдали серйозної шкоди українській системі освіті. Понад 3500 закладів освіти пошкоджено, з них майже 400 зруйновано вщент. Сотні тисяч дітей вимушено змінили місце проживання або виїхали за кордон. Ще більше учнів втратили доступ до якісного очного навчання через регулярні обстріли, повітряні тривоги та перехід на дистанційне навчання.
Зараз пріоритет Міністерства освіти і науки України забезпечити доступ до очної освіти якомога більшій кількості дітей. Наявність укриттів у школах — ключова умова. У 2024 році на капітальний ремонт та будівництво укриттів передбачено субвенцію у 2,5 мільярда гривень.
Загалом уряд визначив 8 пріоритетних регіонів, які зможуть отримати кошти на облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти:
Харківська область – 500 млн грн;
Дніпропетровська область – 500 млн грн;
Запорізька область – 500 млн грн;
Миколаївська область – 200 млн грн;
Херсонська область – 200 млн грн;
Одеська область – 150 млн грн;
Сумська область – 150 млн грн;
Чернігівська область – 150 млн грн.
Також 150 мільйонів гривень субвенції буде спрямовано на завершення реалізації проєктів з будівництва укриттів, розпочатих у 2023 році, але за умови, що такі проєкти вже профінансовані та завершенні мінімум на 40%.
Серед головних умов подачі на субвенцію:
наявність проєктно-кошторисної документації на будівництво або капітальний ремонт безпечного місця;
у ЗЗСО навчається не менш ніж 200 дітей;
підтверджене співфінансування з місцевого бюджету, мінімальний розмір якого відповідає індексу податкоспроможності громади;
проєкт повинне бути завершений у поточному році.
Після подання проєкту система DREAM автоматично розрахує бали відповідно до критеріїв. Їх усього сім: безпечність, підготовленість, співфінансування, фінансова ефективність, сталість, посилення спроможності громади й додатковий вплив проєкту.
Про нарахування балів за критеріями дивіться у відео за посиланням.
Також в межах нового механізму обласні військові адміністрації зможуть переглянути всі проєкти у DREAM та сформувати власний перелік пріоритетних проєктів, виходячи зі стратегічного бачення розвитку регіону. Після чого надати цю рекомендацію комісії, створеній МОН.
Вже комісія МОН, відповідно до кількості балів, отриманих у системі DREAM та наданих рекомендацій ОВА, обирає та фіналізує список проєктів, які потребують першочергового фінансування у закладах освіти.