Професійна освіта у Східному партнерстві


Сектор
Освіта і наука
Напрям
Створення мережі центрів професійної досконалості
Попереднє інвестиційне ТЕО
Статус проєкту
Інвестиційне ТЕО
Входження в портфель
Єдиний проєктний портфель держави
Реалізація
Завершення

Загальна інформація

Опис проєкту

Проєкт спрямований на створення до трьох центрів професійної досконалості у сфері професійної (професійно-технічної) освіти (ЦПД) шляхом відновлення та оснащення існуючих закладів професійної (професійно-технічної) освіти (ПТО), а також впровадження практико-орієнтованої і актуальної для ринку праці загальної концепції професійно-технічної освіти 

Мета проєкту

Основна мета:

Підвищення якості послуг

Додаткова мета:

Покращення стану інфраструктури

Опис мети проєкту та способи її досягнення

створення ЦПД високої якості, орієнтованої на практику, яка відповідає потребам ринку праці та сприяє працевлаштуванню випускників, що сприятиме конкурентоспроможності української економіки

Проблеми та способи їх вирішення в наслідок реалізації проєкту

Незважаючи на прогрес у реформі професійно-техніної освіти, система все ще страждає від низки невирішених проблем. Кількість студентів зменшується через демографічні причини та низьку привабливість професійно-технічної освіти. Сучасна система професійно-технічної освіти характеризується розривом між потребами ринку праці та змістом освіти, а також застарілими методами навчання та матеріально-технічною базою, що, зокрема, призводить до незадоволення роботодавців. Проте, протягом останніх років в секторі професійної освіти та навчання України було проведено значні реформи, а досягнення пов'язані головним чином з процесами децентралізації, які стимулювали модернізацію законодавчої та нормативної бази. Згідно зі середньостроковим прогнозом потреби у фахівцях та робітничих кадрах на ринку праці на 2024-2027 роки (http://surl.li/xswfjj) спостерігається тенденція до збільшення попиту на робітничі професії, що потребує підвищення якості підготовки кадрів. Крім того, в умовах широкомасштабної агресії рф проти України, значних руйнувань житлових будинків, підприємств, об’єктів інфраструктури гостро постала потреба у кваліфікованих кадрах у будівельній галузі, машинобудуванні, електроенергетиці, на підприємствах оборонного сектору економіки. Загалом в Україні лише 35% випускників шкіл обирають для себе професійно-технічну та фахову передвищу освіту, коли метою більшості країн ЄС є показник близький до 50%, що відповідає поточним потребам ринку праці. Низьким також залишається рівень офіційного працевлаштування випускників, що свідчить про недостатній рівень підготовки та відірваність від потреб роботодавців. Основною причиною цього є застаріла матеріально-технічна база закладів, що не відповідає сучасним вимогам ринку праці та не може забезпечити належний рівень підготовки кадрів.

Соціально-економічний контекст

Показник

Значення

Пропускна здатність

4250 люд.

Кількість працівників закладу/установи/організації

596 люд.

Стратегічне обґрунтування

Стратегічна доцільність проєкту

Сектор

Освіта і наука

Підсектор

Професійна освіта, спеціалізована освіта

Напрям

Створення мережі центрів професійної досконалості

Стратегічний документ

Концепція реалізації державної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти “Сучасна професійна (професійно-технічна) освіта” на період до 2027 року

Завдання

null Сформувати мережу центрів професійної досконалості;

Цілі проєкту

Показник
Базове значення
Цільовe значення
ЦПД пропонують високоякісне та орієнтоване на практику професійне навчання, що відповідає ринку праці та таким чином поліпшує працевлаштування випускників (зростання на %)
0 %
5 %

Попит на послугу та його динаміка

Показник
Рік
Попит
Річний попит на послуги/інфраструктуру
1
250 тис. люд
Економічне обгрунтування

Альтернативні технічні рішення

Технічне рішення 1

Створення центрів професійної досконалості у сфері професійної освіти (ЦПД) шляхом відновлення та оснащення існуючих закладів професійної освіти

Технічне рішення 2

Нове будівництво закладів освіти

Загальні витрати6'653'858'316 ГРН8'510'000'000 ГРН
  • На підготовку
  • 1 ГРН1'500'000 ГРН
  • На реалізацію
  • 3'335'968'535 ГРН8'500'000'000 ГРН
  • На експлуатацію
  • 7'500'000 ГРН8'000'000 ГРН
  • На закриття
  • 1 ГРН500'000 ГРН
    Середньорічні витрати6'000'000 ГРН3'000'000 ГРН
    Тривалість проєкту, в т.ч.588 місяців600 місяців
  • Термін розробки повного ТЕО
  • 12 місяців24 місяці
  • Термін експлуатації
  • 480 місяців480 місяців
  • Термін реалізації
  • 96 місяців96 місяців
    Цільові показникиВизначені Визначені
    Компоненти технічного рішення
    До компонентів
    3
    До компонентів
    0

    Фінансове обґрунтування

    Загальний бюджет проєкту

    Загальний попередній бюджет6'653'858'316 ГРН8'510'000'000 ГРН
    Капітальні витрати6'653'858'316 ГРН8'510'000'000 ГРН
    Операційні витрати0 ГРН0 ГРН

    Попередній розпис видатків

    Операційні витрати на реалізацію0 ГРН0 ГРН
    На підготовку2 ГРН1'500'000 ГРН
    На реалізацію6'638'858'312 ГРН8'500'000'000 ГРН
    На експлуатацію15'000'000 ГРН8'000'000 ГРН
    На закриття2 ГРН500'000 ГРН

    Середня вартість проєкту на одного отримувача послуги

    Одиниця послугиСтворення одного центру професійної досконалості
    Вартість одиниці послуги480'000'000 ГРН

    Дохідність проєкту

    Чи передбачається проєктом отримання доходу?

    ВідповідьНіНі

    Механізми фінансування проєкту

    Чи визначені джерела та механізми фінансування?

    Джерело та механізмТакНі

    Джерела фінансування

    Затверджені кошти1'913'398'295 ГРН0 ГРН
    Очікувані кошти3'335'968'535 ГРН0 ГРН
    Управлінське обгрунтування

    Оцінка ризиків

    Технічний ризикВизначені
    Фінансовий ризикВизначені
    Соціальний ризикВизначені
    Операційний ризикВизначені

    Організаційні заходи

    Формування та обгрунтування проєктної ідеї12 тижнів
    Техніко-економічне обгрунтування8 тижнів
    Оцінка проєкту12 тижнів
    Залучення фінансування6 тижнів
    Імплементація18 тижнів
    Підготовка до імплементації38 тижнів
    Підсумки техніко-економічного аналізу
    Економічний аналіз
    Соціальні вигоди та витрати
    Створення центрів професійної досконалості полягають у підвищенні доступу до якісної професійної освіти, що відповідає потребам ринку праці; розширенні можливостей для молоді, дорослих і вразливих груп населення здобути затребувану професію; зменшенні рівня безробіття та трудової міграції; сприянні соціальній інтеграції внутрішньо переміщених осіб, людей з інвалідністю та осіб з низьким рівнем доходу; а також у підвищенні загального рівня соціального добробуту та економічної активності в регіоні.
    Екологічні вигоди та витрати
    Запровадження енергоефективних та ресурсозберігаючих технологій у процесі реконструкції та оснащення закладів освіти, зменшення викидів парникових газів завдяки модернізації інфраструктури, сприяння сталому розвитку через впровадження екологічно дружніх навчальних програм, а також підвищення обізнаності молоді щодо екологічних стандартів і практик у різних сферах виробництва та обслуговування.
    Непрямі вигоди та витрати
    Стимулювання місцевої економіки через створення робочих місць під час реалізації проєкту та після його завершення, зростання привабливості регіону для інвесторів, зменшення трудової міграції завдяки покращенню доступу до якісної професійної освіти, підвищення соціальної згуртованості та зміцнення зв’язків між закладами освіти, роботодавцями та місцевими громадами.